Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Sikker sak - Slette korrespondanse

Kun korrespondanse som ikke er godkjent/ferdigstilt kan slettes. Man må ha full tilgang mot korrepondansetypen og ta over dokumentet for å slette. Det er mulig å angre slettingen, og gjennopprette dokumentet.

Kriterier: 

  • Man kan kun slette korrespondanse som ikke er godkjent eller ferdigstilt
  • Man må ha tilgang til å slette (Full tilgang) mot korrespondansetypen
  • Man må ta over dokumentet for å kunne slette

Tilgangsstyring

Full tilgang til korrespondansetypen innebærer (les+rediger+slette)


Ta over korrespondanse
  1. For å få anledning til å ta over korrespondanse må man være saksbehandler
  2. Når man åpner korrespondansen vil man se følgende valg nederst på siden. Man klikker på "her" i tekstenBilde lagt til av bruker
  3. Når hendelsen er tatt over får man opp en slett-knapp nederst til venstre. Klikk på denne
  4. Bekreft at du ønsker å slette


Angre sletting
Dersom et dokument er slettet ved en feiltakelse, så kan man gjenopprette dokumentet. Bruker må ha full tilgang eller skrive tilgang til Aktivitetsloggen for å kunne gjennopprette. 
  1. Gå til 'Administrasjon' - 'Logger' - 'Aktivitetslogg'
  2. I feltet 'Handling' velg status 'Slettet'
  3. Juster datofelt etter behov
  4. Filtrer eventuelt på ansatt eller person (hovedperson)
  5. Klikk på 'Søk'
  6. Finn rett jobb i loggen
  7. Klikk på 'Gjennopprett'
  8. Bekreft at du ønsker å gjenopprette korrespondansen
  9. Følg med på at du får en positiv bekreftelse på at korrespondansen er gjennopprettet øverst til høyre