Sikker sak - Slette korrespondanse
Kun korrespondanse som ikke er godkjent/ferdigstilt kan slettes. Man må ha full tilgang mot korrepondansetypen og ta over dokumentet for å slette. Det er mulig å angre slettingen, og gjennopprette dokumentet.
Kriterier:
- Man kan kun slette korrespondanse som ikke er godkjent eller ferdigstilt
- Man må ha tilgang til å slette (Full tilgang) mot korrespondansetypen
- Man må ta over dokumentet for å kunne slette
Tilgangsstyring
Full tilgang til korrespondansetypen innebærer (les+rediger+slette)
Ta over korrespondanse
- For å få anledning til å ta over korrespondanse må man være saksbehandler
- Når man åpner korrespondansen vil man se følgende valg nederst på siden. Man klikker på "her" i teksten
- Når hendelsen er tatt over får man opp en slett-knapp nederst til venstre. Klikk på denne
- Bekreft at du ønsker å slette
Angre sletting
Dersom et dokument er slettet ved en feiltakelse, så kan man gjenopprette dokumentet. Bruker må ha full tilgang eller skrive tilgang til Aktivitetsloggen for å kunne gjennopprette.
- Gå til 'Administrasjon' - 'Logger' - 'Aktivitetslogg'
- I feltet 'Handling' velg status 'Slettet'
- Juster datofelt etter behov
- Filtrer eventuelt på ansatt eller person (hovedperson)
- Klikk på 'Søk'
- Finn rett jobb i loggen
- Klikk på 'Gjennopprett'
- Bekreft at du ønsker å gjenopprette korrespondansen
- Følg med på at du får en positiv bekreftelse på at korrespondansen er gjennopprettet øverst til høyre