Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Sikker Sak - Opprette ny rolle

Ny rolle opprettes under 'Administrasjon' - 'Tilgangsstyring' - 'Roller'. 

Hvordan opprette en rolle i VFSS

Opprette ny rolle:

  1. Velg menyvalget 'Administrasjon'
  2. 'Tilgansstyring' i undermenyen
  3. Velg 'Roller' 
  4. Klikk på Registrer ny rolle. 
  5. Fyll ut navn på rollen og om rollen skal ev. baseres på allerede eksisterende rolle.
  6. Velg om rollen er helsearbeider, skal ha godkjenningsmyndighet, kreve ny innlogging eller kreve begrunnelse. 
  • Krever ny innlogging: Ved å bytte til en rolle med denne markeringen vil man måtte foreta en ny innlogging
  • Krever begrunnelse: Ved å bytte til en rolle med denne markeringen vil man måtte oppgi en begrunnelse for hvorfor denne rollen tas i bruk
  • Helsearbeider: Dette markerer at rollen benyttes av ansatte som er omfattet helselovgivningen som har særskilte regler knyttet til EP. Hendelser opprettet med roller markert med helsearbeider, vil ikke være tilgjengelig for saksbehandlere uten en slik rolle. Slike hendelser overføres ikke til tjenestens elektroniske arkiv. 
  • Godkjenningsmyndighet: Om rollen skal ha myndighet til å godkjenne dokumenter må denne veksleknappen slåes på

I samme bilde kan en også gi rollene ulike tilganger. Se artikkelen  Sikker Sak - Roller - Endre tilgangsstyringen