Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Sikker Sak - Roller - Endre tilgangsstyringen

Under 'Administrasjon' - 'Tilgangsstyring' kan man endre hva de ulike rollene skal ha tilgang til. Adminrollen kan ikke endres på. 

Gi/Endre tilganger på Rolle:

  1. Velg menyvalget 'Administrasjon'
  2. Tilgansstyring i undermenyen
  3. Velg 'Roller'
  4. Velg Registrer ny rolle, eller klikk på eksisterende rolle
  5. Velg mellom Velg, Lese, Lese + redigere, Full tilgang (inkl. å kunne slette)
  6. Ved å trykke på I- ikonet vedsiden av de ulike elementene får en opp betydningen av tilgangene.
  7. Les ekstrainformasjonen, og se hva som passer best for rollen.

OBS: Endringer gjort på Roller og tilganger vil påvirke alle ansatte som har denne rollen. 
Det er ikke mulig å gjøre endringer på rollen du er innlogget med.

 

Relevant artikkel:  Sikker Sak - Opprette ny rolle