Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Sikker Sak - Hendelse - Saksbehandler

Ansatte har tilgang til en hovedpersons hendelser enten ved å være innlogget med en rolle med utvidet tilgang, eller ved å være saksbehandler i personsak og hendelse.

Tilgang til en hovedperson og hovedpersonens hendelser styres av at man enten

  • har en rolle med utvidet tilgang mot samme tilhørighet som hovedperson. Dette er vanligvis i administratorrolle, f.eks som skoleleder eller barnehagestyrer
  • er registrert som saksbehandler i personsak på hovedpersonen. Dette er vanlig for ansatte med rollen Ansatt basis


Merk: for å ha full tilgang til å saksbehandle hendelsen, må man ligge som saksbehandler. Enten ved at man legges inn som saksbehandler, eller ved at man tar over ansvar for hendelsen.

NB: tilgangsstyring til samlemapper er annerledes enn for personsaker. Se  Sikker Sak - Samlemappe - Tilgangsstyring.

Merk: 
Dersom en åpen korrespondanse er låst (sendt til ekstern godkjenning) og saksbehandler ikke lengre er tilgjengelig, kan man skru på skyveknappen for 'Beta' versjonen til høyre over dokumentet. Man får da ferdigstilt hendelsen. Anbefalt rutine er likevel at saksbehandler som har sendt hendelsen til godkjenning og er den som gjør endelig ferdigstilling. 


Legge til/redigere saksbehandler i hendelse

  1. Åpne hendelsen
  2. Klikk på 'Rediger'
  3. Legg til/juster saksbehandlere
  4. Lagre


Ta over ansvar for hendelse
  • Saksbehandler i en personsak vil se alle hendelser knyttet til saken
  • Saksbehandler i en personsak kan åpne hendelse, selv om vedkommende ikke er saksbehandler i selve hendelsen. Men hvis saksbehandler skal redigere/ferdigstille hendelse, må vedkommende ta over ansvaret for hendelsen