Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Sikker Sak - Forsendelse feilet

Forsendelser som har feilet vil vises under 'Administrasjon' - 'Forsendelseslogg'.

Vi anbefaler alle å ha noen som jevnlig sjekker loggen, da det kan ligge feilede forsinkelser der.
Se også artikkel Sikker Sak - Forsendelseslogg


Hvordan håndtere feilede forsendelser: 

  1. Gå til 'Administrasjon' i hovedmenylinjen
  2. Velg underfanen 'Forsendelseslogg' 
  3. Gå til forsendelses som har feilet og klikk på 'Håndter sending'
  4. Se feilmelding. Om dette ikke gir tydelig svar gjør følgende;
    • Forsøk å sende på nytt
    • Om en har tilgang til dok.: Åpne korrespondanse og se om mottaker er korrekt, ev. organisasjonsnummer
    • Om forsendelsen håndteres på nytt, klikk på 'Marker som 'Manuelt håndtert'. Det kan feks være hvis man oppretter hendelse på nytt.

Eksempel på feilmelding
  • Response status code does not indicate success: 503 (Service Unavailable): Tyder på at Sikker Sak ikke fikk kontakt når brevet skulle sendes. Gå til Forsendelseslogg og send på nytt.