Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Synkronisere tilganger Autopay

For å løse problemer med en bruker som ikke synkroniseres korrekt, må du sjekke følgende i rekkefølge:  1. Mangler AutoPay-roller: Brukeren må ha minst én av rollene "Overføre til AutoPay" eller "Bekrefte i AutoPay" tildelt i Flyt.  2. Ulik e-postadresse: E-postadressen må være helt identisk i Flyt og Visma Connect, inkludert store og små bokstaver. 3. BankID ikke koblet: Brukeren må ha koblet sin BankID til sin Visma Connect-bruker via "Mine detaljer" på Visma Home. 4. Mangler tofaktorautentisering (2FA): 2FA er obligatorisk og må aktiveres av brukeren på Visma Home. For å sette dette opp, må brukeren logge inn med e-post og passord.  5. Ikke logget inn etter oppsett: Etter at alt ovenfor er korrekt satt opp, må brukeren logge inn i Flyt med BankID for å fullføre synkroniseringen.

 

Hva du må sjekke hvis en bruker ikke er synkronisert

Hvis en spesifikk bruker ikke vises i listen med korrekte roller etter synkronisering, kan det være flere årsaker. Kontroller disse årsakene i følgende rekkefølge:
 

1 - AutoPay-roller er ikke tildelt Brukeren trenger minst én av disse rollene:

  • Overføre til AutoPay
  • Bekrefte i AutoPay

Feilsøking: Kontroller om rollene er tildelt i Flyt, og at rollen er tildelt brukeren.
 

2 - E-postadressen i Flyt og Connect er ikke den samme Dette er en vanlig årsak til problemer. Det er lett å overse en forskjell i bruk av store/små bokstaver.

Feilsøking:

  • Kontroller e-postadressen i Flyt.
  • Kontroller om bruker har logget på home.visma.com/home. 


3 - Brukeren har ikke koblet BankID til Connect-brukeren Brukeren kan sjekke dette selv i Visma Home, via Mine detaljer. Hvis Legg til elektronisk ID er synlig under BankID, må kunden gjøre dette.

Slik ser det ut hvis BankID ikke er aktivert:  (bildet under er engelsk, men teksten hos dere kan godt være på norsk) 



Og slik ser det ut når den er aktivert:

 

4 - Brukeren har ikke aktivert 2FA (tofaktorautentisering) 2FA er obligatorisk for AutoPay. Brukeren kan selv sjekke i Visma Home om 2FA er aktivert. For å sette opp 2FA må brukeren logge på Visma Home med e-postadresse og passord (ikke BankID).

Merk: Hvis brukeren ikke ser alternativet for 2FA under Mine detaljer i Visma Home, må brukeren logge ut og logge inn igjen med e-postadresse.

Slik ser det ut hvis 2FA ikke er aktivert: (bildet under er engelsk, men teksten hos dere kan godt være på norsk) 

Og slik ser det ut (omtrentlig) hvis 2FA er aktivert:

 

5 - Brukeren har ikke logget på Flyt med BankID etter at alle trinnene er fullført Når alt ovenfor er gjort og satt opp riktig, må brukeren logge på Flyt med sin BankID. På den måten blir alle endringene også "sett" i Flyt.