Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

SFO - Redusert foreldrebetaling - Tilgangsstyring

Tilgangsstyringen knyttet til saksbehandling av søknader om redusert foreldrebetaling krever spesialtilgangen 'Søknad om redusert foreldrebetaling'. Det krever også at man har full tilgang til 'Fakturering - Innstillinger' under tilgangsfanen Elev. Dette settes opp på kommunenivå under 'Grunndata' - 'Tilgang'. 


Tilgangsstyring saksbehandling

  • Spesialtilgangen 'Søknad om redusert betaling' på kommunenivå: gir tilgang til å saksbehandle søknader om redusert foreldrebetaling på kommunenivå
  • Spesialtilgangen 'Søknad om redusert betaling' på skolenivå: gir tilgang til å saksbehandle søknader om redusert foreldrebetaling på den skolen tilgangen er lagt inn
Alle ansatte man gir spesialtilgang (skolenivå, kommunenivå) blir liggende som saksbehandler i søknaden. Viktig å fjerne spesialtilgangen på ansatte om de ikke lengre skal ha tilgang. 


Tilgangsstyring radioknapp 'Innstillinger'
Under elevens fane 'SFO/fakturering' ligger radioknappen 'Innstillinger'. Under 'Innstillinger' kan man
  • redigere inntekt/periode for redusert foreldrebetaling
  • slette inntekt/periode for redusert foreldrebetaling
  • manuelt registrere inntekt/periode for redusert foreldrebetaling.

For å få tilgang til dette må en av tilgangsrollene man tilhører ha radioknappen aktivert:
  1. Kommunenivå - 'Grunndata' - fanen 'Tilgang'
  2. Velg aktuell tilgangsgruppe
  3. Velg tilgangsfanen 'Elev'
  4. Aktiver feltet 'Fakturering - Innstillinger' (sett til 'Full')