Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

SFO - Redusert foreldrebetaling

Redusert foreldrebetaling i VFS er basert på 11 måneders SFO og man legger normalt inn 6% som utgangspunkt for utregning. 


Rekkefølge/funksjonalitet for redusert betaling i VFS

  1. Kommuneadmin setter opp utregning av redusert betaling og søknad/vedtak
  2. Tilgangsstyring settes opp
  3. 'Skoleadmin aktiverer søknadsskjema i Hjemmeweb for sin skole
  4. Foresatte sender søknad om redusert betaling og kan da laste opp dokumentasjon
  5. Skolen behandler søknad om redusert betaling når all dokumentasjon er sendt inn
  6. Vedtaksbrev med blant annet inntekt og ny oppholdspris (gammel pris minus moderasjon for red. betaling) genereres
  7. Systemet vil så automatisk regne ut fratrekk basert på det oppsettet som er gjort for redusert foreldrebetaling i VFS, samt vise moderasjonen på elevs fakturagrunnlag i de månedene moderasjonen skal gjelde for