Henvendelse via Postjournal
Registrer ny henvendelse via Brukers postjournal
Registrert et inngående dokument, huk av for at det skal opprettes en ny henvendelse.

Når relevant informasjon er lagt inn og du velger OK, åpnes skjermbildet for redigering av henvendelsen for den aktuelle brukeren. Her kan du legge til ytterligere relevante opplysninger.

Nå kan du knytte på type henvendelse (defineres i eget kodeverk under Systemadministrasjon). Endre eventuelt status fra «Registrert» til ønsket status. Det er også mulig å legge inn en beskrivelse av henvendelsen og den aktuelle situasjonen.
Ajourhold – Henvendelse
Registrerte henvendelser finner du under Ajourhold – Henvendelser, hvor de kan behandles og ferdigstilles. Det er også mulig å registrere en ny henvendelse direkte fra dette bildet. Du kan søke i alle relevante felt for å finne registrerte henvendelser.

Type er et kodeverk som kan tilpasses og utformes etter kommunens egne behov. Status er et standard kodeverk som velges fra en forhåndsdefinert liste. Prioritet er også et standard kodeverk tilgjengelig for valg.
Rapporter – Post/Sak/Henvendelser – Henvendelser

Rapporten kan kjøres basert på organisatorisk tilhørighet eller saksbehandler, samt kode og status. Dersom det er behov, kan situasjon også inkluderes. Du kan velge ønsket periode ved å angi registreringsdato fra og til.