Personkortet i Flyt
Hvordan man bruker personkortet
Personkortet inneholder klientdetaljer øverst, og hendelser, relasjoner, saker og oppgaver i den nedre delen av bildet.
Oppe til høyre i bildet finnes det flere knapper/lenker. Noen er tilgangsstyrt og det kan være avhengig av din rolle om du får alle opsjonene.
Vis historikk inneholder tidligere eller endret informasjon registrert på personen, blant annet endringer i status, bosituasjon og adresse.
Man kan skjule detaljer om personen ved å klikke på Skjul klientinformasjon. Detaljer skjules kun for denne visningen.
Andre roller viser de andre rollene som er registrert på personen.
Overstyr tilgang gir mulighet til å gi tilgang til ansatte, eller blokkere tilgang til ansatte for klienten. For å kunne se denne knappen må du være autorisert for dette gjennom tilgangsstyring/ rolle. Funksjonen gir mulighet til å spesialtilpasse tilgang til gitt klient: blokkere en ansatt som vanligvis har tilgang til klienten; eller motsatt - gi permanent tilgang til en ansatt som vanligvis ikke har tilgang til klienten. Dette er aktuelt f eks der man er inhabil i saken. Bruk pluss symbolet for å lage tilpasset tilgang. Velg aktuell ansatt, velg mellom blokkert eller permanent tilgang, skriv begrunnelse og lagre. Når overstyring av tilgang brukes på en klient, vil knappen gi oversikt over alle som har eller har hatt tilpasset tilgang.
Oversikt over registreringer på klienten
I personkortet ser man hendelser, relasjoner, saker og oppgaver. Man ser kun det som man har tilgang til.
Registrer ny
Registrer ny knappen gir mulighet til å opprette hendelser, relasjoner, oppgaver, avtaler og saker fra personkortet.
Hendelser
Her vises alle hendelser man har tilgang til som er opprettet på personen. Her får man oversikt over alle hendelsene registrert på klienten, også hvilke typer hendelser og hvor mange ulike hendelser som er registrert. Man kan filtrere hendelser ved å velge kun én eller flere av hendelsestypene. Og man kan trykke på et av filtrene under linken Vis filtre.
Ved å skru på Vis forhåndsvisning ser du en forhåndsvisning av dokumenter.
Funksjonen for å Laste ned eller sende hendelser lar deg generere en PDF med et utvalg eller alle ferdigstilte hendelser. Denne PDF-en kan enten lastes ned eller sendes som en korrespondanse til mottaker.
Relasjoner
Relasjoner er en oversikt over familie og nettverk knyttet til klienten. Visningen inneholder filter for Familie eller Nettverk, og en veksleknapp til å vise kun aktive relasjoner. Deaktiverte relasjoner ligger nederst i listevisningen. Relasjoner med foreldreansvar er avmerket i listen. Hvis noen av relasjonene er passivisert, vises det også på antallet.
Saker
Saker er en oversikt over alle saker registrert på personen, ut fra tilgang og med antall. Listen ligner på listen Saker i hovedmenyen, men her gjelder sakene kun valgt klient, og man kan velge å vise bare aktive saker. Det ligger en veksleknapp for å se kun aktive saker i visningen. Man vil i denne visningen se antall hendelser knyttet til en sak. Klikk på linken for saken en gang for å åpne denne.
Oppgaver
Oppgaver er en oversikt over alle oppgaver og frister registrert på klienten eller klientens saker, hvor man kan sortere på oppgave status Åpen, Under arbeid og Utført.