Pålogging til Kundeportalen
For å melde inn og følge opp supportsaker kreves det at en logger inn i Kundeportalen. Kundeportalen benytter samme påloggingsmetode som på våre øvrige sky-tjenester via Visma Connect.
Hvem har tilgang?
Du må være autorisert av vårt support-team for å få tilgang til å melde inn sak til supporten. Dette reguleres av den brukerstøtteavtalen som er inngått med oss.
Jeg får feilmelding 403: "Beklager, du har ikke tilgang", hvordan løse det?
Om du mangler tilgang får du denne feilmeldingen, den kan også være på engelsk med teksten "Sorry, you don't have access". Dette kan enten skyldes at du ikke er registrert med tilgang til kundeportalen, eller at noe har gått feil med innloggingen. Her er forslag til å løse problemet:
- Logge inn på nytt: Prøv å logge ut fra Visma Connect og deretter foreta ny pålogging slik:
- Gå til: https://accountsettings.connect.visma.com (eller klikk på "Min Profil" oppe på denne siden)
- Velg å klikke på ditt navn oppe til høyre på siden og logg ut
- Gå deretter tilbake til kundeportalen: https://kundeportal.minflyt.no
- Velg boksen for "Supportsaker", logg inn med e-post knyttet til din virksomhet
- Logge inn med annen e-post: Mange har flere e-postadresse, eksempelvis: fornavn.etternavn@virksomhet.no og initialer@virksomhet.no. Sjekk om du har logget inn med en annen e-postadresse enn normalt, denne kan avviker fra den som er registrert i våre systemer og som kreves for at du skal få tilgang.
- Gå til: https://accountsettings.connect.visma.com (eller klikk på "Min Profil" oppe på denne siden)
- Om du er logget inn vil ditt navn stå oppe til høyre, klikk på dette og velg "Mine detaljer"
- Sjekk om du er logget inn med rett brukerkonto, om du har flere e-postadresse velg å logge inn på nytt med en anne e-postadresse (se beskrivelsen overfor)
- Prøve annen enhet / nettleser: Det kan i noen tilfeller være problemer med nettleseren. Om du har tilgang til en annen enhet, eksempelvis en annen PC, mobiltelefon eller nettbrett, forsøk å logge inn der. Om du får vellykket innlogging på en annen enhet betyr det at det er et teknisk problem på den eneheten som du ikke får logget inn på.
Har du tilgang til flere nettlesere på din PC, forsøk pålogging via en anne nettleser. Eksempelvis er både Edge og Chrome vanlig på PC, noen benytter også FireFox. På MAC finner man ofte Safari og Chrome. - Prøv nettleser inkognito / privat modus eller slett cookies: Med nettleser på PC eller MAC kan man starte i inkognito / privat modus. Foreta ny pålogging i denne modusen, dette vil avdekke om det er feil i cookies. Om det blir vellykket innlogging på denne måten vil sletting av cookies i nettleser være løsningen. Det er ulike måter dette kan gjøres på i ulike nettlesere, kontakt din lokale IT-support om trenger hjelp til dette da dette er et lokalt PC problem.
- Kontakt vår support via e-post: Om ny pålogging og sletting av cookies ikke fungerer, send e-post til vår support tjeneste til e-postadresse: community@support.minflyt.no
Beskriv problemet så god du kan: gjengi feilmeldingen og beskriv problemsituasjonen. Beskriv hva du har forsøkt å gjøre fram til nå og hvilken e-postadresse du logger inn med. Vi kan da sjekke at du faktisk er tildelt tilgang til kundeportalen og bistå i ytterligere med feilsøking.
Jeg er logget inn, men ser ikke mine supportsaker, hvordan løse det?
Hvis du er innlogget men ikke ser supportsaker sjekk først hva du har valg som Status. Velg "Alle" for å se både åpne og lukkede saker.
Om du ikke ser supportsaker som forventet, kan det være at du har flere brukerkontoer og sakene er registrert på en annen. Velg da å logge ut og inn igjen med en annen bruker. Dette må gjøres manuelt både for kundeportalen og for Visma Connect.
- Logge ut fra både Visma Connect og Kundeportalen
- Gå til: https://accountsettings.connect.visma.com (eller klikk på "Min Profil" oppe på denne siden)
- Velg å klikke på ditt navn oppe til høyre på siden og logg ut
- Gå deretter tilbake til kundeportalen: https://kundeportal.minflyt.no
- Velg boksen for "Supportsaker", velg derette "Logg ut" / "Sign out" oppe til høyre på siden
- Velg nå ny innlogging (Sign back in)
- Visma Connect vil foreslå å logge inn med samme bruker som sist, velg å gå tilbake i påloggingsbildet for å velge en annen brukerkonto om du har flere