Lagring av rapporter til fil/Excel
Hvordan få lagret en rapport til fil og Excel eller Word.
Du kan søke blant brukere i brukerlisten eller ved å kjøre rapporter, og deretter lagre resultatene i Excel-format.
Eks. viser søk i brukerliste før lagring til fil/Excel
Når du har gjort ønsket søk, klikker du på skriverikonet. Da åpnes listen i et eget vindu.

Nå kan du velge Fil og lagre, som gjør at du får mulighet til å lagre til feks Excel

Velg ønske format feks Microsoft Excel, og lagre til ønsket område, velg ok så lages det fil med innhold på disken.

Åpne deretter filen fra området du valgte å lagre den på, for videre behandling i Excel.

Dette er samme prosedyre for å lagre rapporter til Excel.
Kjør rapporten, og når den vises på skjermen, velger du Fil og Lagre, og følger samme fremgangsmåte som beskrevet ovenfor.
Merk at det er ikke alle rapporter som lar seg lagre. Men veldig mange!
Forhåndsvisning skjermutskrift
Det er viktig at du huker av for forhåndsvisning, slik at rapporter ikke sendes direkte til utskrift.
