Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Connect - Får opp flere epostadresser som valg når man skal logge på med BankID

Ulike Visma-system kan ha ulike e-postadresser dersom man i jobben sin har eller har hatt flere e-postadresser. Disse er koblet til Connect-bruker og BankID. Artikkelen forklarer fordan en epostadresse kan kobles fra din BankID.

Ved innlogging kan man få opp ulike e-postadresser dersom man har ulike e-postadresser i ulike Visma-programmer. I enkelte tilfeller kan det være en gammel e-postadresse fra en tidligere jobb, f.eks fra en jobb i en annen kommune.

E-postadressene er knyttet til samme fødselsnummer/BankID innlogging, derfor kommer flere opp ved innlogging. Men normalt skal det ikke ha noe å si hvilken e-postadresse man klikker på. 


For å fjerne e-postadresser fra Connect-brukeren

  1. Logg inn i Connect via e-postadressen du vil fjerne og gå til https://home.visma.com/
  2. Klikk på navnet ditt øverst til høyre
  3. Velg 'Mine opplysninger'
  4. Øverst skal nå e-postadressen være den e-postadressen du vil fjerne. Klikk for å slette Elektronisk ID (søppelbøtten)
NB: E-postadresser kan dukke opp igjen, dersom de fortsatt er i bruk i et Visma-system og man logger på systemet med en bruker med e-postadressen knyttet til seg.