Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Ansatt - Legge til tilganger

Ulike tilganger til ansatte legges til på ansattkortet i Flyt Skole. Her kan en også ta vekk tilganger. 

Det må legges inn ny tilgang på den ansatte når

  • en ansatt er kommet over fra HRM-systemet
  • en ansatt er manuelt registrert i systemet
  • en ansatt som ligger i systemet fra før har fått en stilling på en ny skole
  • en ansatt skal ha utvidet tilgang eller redusert tilgang


Hvordan legge til tilgang på en enkelt ansatt:
  1. Søk på aktuell ansatt
  2. Sjekk at det ligger inn e-postadresser på ansatt i feltet 'E-post'
  3. Under skolenavn trykk på 'Endre'
  4. Legg til ønsket tilgang, og/eller eventuelle spesialtilganger
Brukernavnet i Flyt Skole er alltid e-posten som ligger i feltet 'E-post' på ansattkortet. Dette feltet obligatorisk for å registrere tilgang. 

Om den ansatte ikke tidligere har hatt tilgang til Flyt Skole, kan man sende en aktiveringslink. Ved å klikke på denne
vil den ansatte motta en e-post på registrert e-postadresse, med en aktiveringslink. Ansatt kan også logge inn uten å få denne lenken, ved å gå til kommunens/organisasjonens innloggingsside.