Ansatt - Legge til tilganger
Ulike tilganger til ansatte legges til på ansattkortet i Flyt Skole. Her kan en også ta vekk tilganger.
Det må legges inn ny tilgang på den ansatte når
- en ansatt er kommet over fra HRM-systemet
- en ansatt er manuelt registrert i systemet
- en ansatt som ligger i systemet fra før har fått en stilling på en ny skole
- en ansatt skal ha utvidet tilgang eller redusert tilgang
Hvordan legge til tilgang på en enkelt ansatt:
- Søk på aktuell ansatt
- Sjekk at det ligger inn e-postadresser på ansatt i feltet 'E-post'
- Under skolenavn trykk på 'Endre'
- Legg til ønsket tilgang, og/eller eventuelle spesialtilganger
Om den ansatte ikke tidligere har hatt tilgang til Flyt Skole, kan man sende en aktiveringslink. Ved å klikke på denne
vil den ansatte motta en e-post på registrert e-postadresse, med en aktiveringslink. Ansatt kan også logge inn uten å få denne lenken, ved å gå til kommunens/organisasjonens innloggingsside.