Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Aktivisere en operatør som har fått sluttdato

Hvordan aktivisere en operatør som har fått sluttdato?

Hvordan aktivere en operatør med sluttdato

Hvis en operatør har blitt inaktiv fordi Gjelder til dato er satt (f.eks. ved sluttdato, permisjon eller automatisk stopp), kan du aktivere vedkommende igjen slik:

1. Velg Autorisasjon - Operatør i Systemadministrasjon

Autorisasjon → Operatør

2. Nullstill “Gjelder til dato”

"Operatøren kan settes aktiv igjen ved å nullstille ‘Gjelder til dato’. Etter dette kan operatøren igjen logge på Profil, og vil ha den samme autorisasjonsprofil som vedkommende hadde tidligere."

Det betyr:

  • Slett datoen i feltet for Gjelder til dato.
  • Lagre.
  • Merk: Om en har automatikk på at operatører skal stoppes automatisk, så er det viktig at aktuelle operatør logger på før rapport kjøres på nytt!

3. (Ved behov) Tilbakestill feil pålogginger

Hvis kontoen også er låst pga feil passord, må feltet Antall feil pålogginger settes til 0:

Viktig å vite

  • Autorisasjonen aktiveres automatisk igjen når Gjelder til dato er fjernet, og første pålogging er foretatt.
  • Operatøren får tilbake samme rettigheter som før de ble deaktivert — du trenger ikke lage ny autorisasjon så fremt at den er avsluttet eller at det er endringer.
  • Husk å lagre etter endring.
  • Merk: Om en har automatikk på at operatører stoppes automatisk, så er det viktig at aktuelle operatør logger på før rapport kjøres på nytt!